mandag, oktober 16, 2006

Tak, Postmand Per!

Brev fra Lulu i dag:
Rollespillet om græske helte, Agon og rollespilsjournalen Push - New thinking about roleplaying.



Og så er det svært ikke at være glad.
Agon er desværre ikke helt så flot, som det kunne være. Lay-out og cover er ellers forbilledlige, men papirkvaliteten er simpelthen ikke meget bedre end printer-papir, og det er synd. Dertil kommer, at bogen er lige lidt for tynd - og tilsammen gør de to ting, at Agon ikke er helt så lækkert, som håbet og slet slet ikke har den fede følelse, når man bladrer i det.
Push er til gengæld lækkert og trykt på halvkraftigt (såkaldt bulky) guligt papir. Havde Agon haft samme papir, ville begge problemer være blevet løst. Well.
Anmeldelse af Push på RPGforum så snart jeg kan komme til det - jeg har længe savnet et godt rollespilsmagasin, og Push ser ud til at være lige i skabet. Måske kan den danske rollespilsscene endda finde inspiration dér?

5 kommentarer:

Anders Sveen sagde ...

Push är riktigt, riktigt bra.

Och jag tycker kvaliteten är bättre på både papper och bindning än andra böcker jag har köpt från Lulu.

Vad du skriver om Agon förstärker min känsla av att det är halvfärdigt.

Synd.

Fast det verkar spelas en hel del, och folk gillar det.

Peter Dyring-Olsen sagde ...

Jeg har også Agon som pdf og har for længst læst det - det virker ikke halvfærdigt, men om det er godt vil jeg vente med at udtale mig om, til jeg har prøvet det. Der har været mange forskellige holdninger fremme på Forge og andre steder og det er lidt svært at gennemskue, hvilke der er kød på. Så, the jury is still out...
Push ser helt vildt godt ud!

Anders Sveen sagde ...

Nej, halvfärdigt var nog ett lite hårt ordval och inte helt i linje med mina intryck heller.

Och jag har förstått att det var viktigt för John Harper att få spelet släppt, och det kan jag sympatisera med.

Min favorittext i Push är Emily Care Boss artikel, men allt är mycket tänkvärt. Och jag skulle gärna spela Waiting for the Queen/Tea at Midnight en kulen höstkväll.

Anonym sagde ...

Har lest litt i det, og forsøkt å spille Mridangam. Hvis noen vurderer å spille spillet, anbefaler jeg å lese tråden om det på Story Games, hvor Shreyas Sampat svarer på mine spørsmål om spillet - man må være forberedt på et par ting.

Anonym sagde ...

Hej Peter
Jeg ved jo ikke hvor vellykket jeres indie-workshop var, andet end ud fra dine egne ord :-)
Men hvis det er noget mål, så endte vi med at Fantask nærmest ingenting havde med hjem - af de der indie-ting. Alt blev bare revet væk, og bevares - jeg havde ikke dusinvis med, men alligevel. Der var både Dogs, Roach, Burning Wheel og Code of Unaris. Alle solgt ud...
Lidt ærgeligt selvfølgelig med de folk der er kommet ind i butikken efterfølgende, eller har mailet :-)
Men jeg har skyndt mig at bestille en masse opfyld hjem!