tag:blogger.com,1999:blog-13835433.post115772283203525502..comments2023-05-04T16:18:27.081+02:00Comments on Hele Molevitten: Hvad der gøres og siges rundt om bordetUnknownnoreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-13835433.post-1157882754639292202006-09-10T12:05:00.000+02:002006-09-10T12:05:00.000+02:00Oh, og så kan man ikke lade være med at glæde sig ...Oh, og så kan man ikke lade være med at glæde sig til, at Vincent Baker udgiver sin næste tekst?!?! In a Wicked Age er i playtest-dokumentet semi-svært at forstå. Men jeg er ret sikker på, at han vil imponere igen.Peter Dyring-Olsenhttps://www.blogger.com/profile/07381168305859148242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13835433.post-1157882665690690202006-09-10T12:04:00.000+02:002006-09-10T12:04:00.000+02:00Dels er det jo "bare" en dårlig tradition - de fle...Dels er det jo "bare" en dårlig tradition - de fleste rollespilstekster baserer sig i stor grad på alle de, der kom før. Og man har jo "bare vidst, hvordan man gjorde". Thor har dog også en væsentlig pointe, når han siger, at designeren (kan lige så godt udvides til "kredsen om designeren - og i Forges tilfælde "dem der har spillet spillet med designerne") gør nogle specifikke, måske ubevidste (og derfor endnu sværere at videregive) ting. <BR/>Derfor er det også ærgerligt, at en designer som Ron E. ikke ønsker at skabe en anden udgave af Sorcerer (jeg kender godt hans grunde og kan sagtens sætte mig ind i dem på det personlige plan) - en klar Sorcerer-tekst samlet i én bog ville gøre underværker.<BR/>Jeg er midt i at læse Hero's Banner (anmeldelse følger *nok* på RPGforum) og der er faktisk rigtig mange gode, klare tekstbidder om selve spillets forløb...Peter Dyring-Olsenhttps://www.blogger.com/profile/07381168305859148242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13835433.post-1157801237633201112006-09-09T13:27:00.000+02:002006-09-09T13:27:00.000+02:00Ikke mindst i lyset af at der venter et helt nyt p...Ikke mindst i lyset af at der venter et helt nyt publikum derude i form af ikke-rollespillere, som kunne få stor glæde af Story Games. Så er formidlingsproblemet endnu mere åbenlyst.<BR/>Breaking the Ice er et eksempel på noget af det rigtige. Her beskrives det hvordan man spiller. Gad vide hvorfor det er så fandens svært?Anonymousnoreply@blogger.com