tag:blogger.com,1999:blog-13835433.post5137052963859021633..comments2023-05-04T16:18:27.081+02:00Comments on Hele Molevitten: Fortælling Nu – en linie af nuerUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-13835433.post-367612699255048882007-06-11T15:23:00.000+02:002007-06-11T15:23:00.000+02:00Hej Søren og velkommen til!Lige præcis investigati...Hej Søren og velkommen til!<BR/>Lige præcis investigation er et af de store spørgsmål ift Story Now. Hvis man mener, investigation som i "SL forbereder et plot med mere eller mindre faste spor, faste gerningsmænd etc og så er det spillernes opgave at løse det", så er Story Now nok en dårlig metode. Jeg vil ikke udelukke at fx Sorcerer kan bruges til at køre investigation, men også i det spil skal man som SL være klar på at køre med på spillernes idéer og droppe de tanker, man på forhånd har, hvis det bliver nødvendigt. I et spil som InSpectres er det faktisk hele tanken, at det er spillerne, der skaber plottet gennem fantasi og investigation-rul - hvis de ruller for, om de finder spor på, at det er enken, der slog butleren ihjel og klarer rullet - så ER det enken, der slog butleren ihjel. Denne spilform tilfredsstiller selvsagt ikke de, der finder størst nydelse i, at opklare et på forhånd fastlagt mysterium...Peter dyring-Olsenhttps://www.blogger.com/profile/10505837867205267298noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-13835433.post-34316824745342868502007-06-09T17:49:00.000+02:002007-06-09T17:49:00.000+02:00Hej PeterSe nu er du jo kommet ind på noget spænde...Hej Peter<BR/><BR/>Se nu er du jo kommet ind på noget spændende (ikke fordi det andet du skriver ikke er det):)..men...<BR/>Jeg synes at konstruktionen af de såkaldet "Bangs" er interessant, fordi der i disse netop ligger "potentielle historier" gemt. Spillerne opfanger så disse liner kastet ud med løs hånd af en dygtig SL og griber fat i dem eller forkaster dem, historien får herved en slags vendepunkter - som kan kaste fortællingen i en eller anden retning (man kan forestille sig dine x- og y-akser, som påvirkes i y-aksens retning ved hjælp af det indlagte Bang + systemets regelsæt+spillernes valg). <BR/>Men man kan vel spørge om systemerne (spilsystemets regler) er med til at forpurre gode Bangs, eller hjælper de rent faktisk med at skabe nye "Bang" muligheder?(eller begge dele)?<BR/>Et andet spørgsmålet er om man ved hjælp af "Bangs" kan konstruere et opklaringsscenarie? Jeg vil tro at man kan, selvom spillerne vil være nødt til at "gribe" fat i disse "Bangs" for at nå ind til opklaringen. Det der er min pointe er om man som SL kan konstruere Bangs så snedigt at man kan få opklaringen til at blive udløst? <BR/>Snacks ;)<BR/>Søren JønssonAnonymousnoreply@blogger.com